Проект “оГрадОбитание“
Концепция:
В обществото ни се очерта трайна тенденденция формите на съвременното изкуство да се критикуват, без да се разбират. По образователна програма уроците за пърформанс, хепънинг и флуксус се осъществява в седми клас, възраст, в която детето все още предпочита активни дейности. Часовете по изкуство обратно на очакванията на подрастващите, основно включват процесите наблюдаване, съзерцаване, вглъбяване и концентрация. Това предполага учителите да организират специфични пространства, в които интегрират любимите занимания – общуване, спорт и игра.
Художественото възприятие се стимулира от дейности, които човек не просто познава, но и им се наслаждава.
Място: градска детска площадка пред РБ „Любен Каравелов“
Времетраене на художествената инсталация: 5 дни.
Участници: 22 седмокласници от МГ „Баба Тонка, които осъществят урок упражнение по учебната програма за 7. клас на тема: „Съвременни форми на изкуството - художествена инсталация“ в публично пространство.
Цел: Запознаване с художествения процес на японката Чихару Шиота. Като основна идея на учителя по изкуство в МГ се очерта акцент върху: ограда (защита), град (социум), обиталище (принадлежност), за да се подчертае намесата в градското пространство.
Задачи:
- Чрез изплитане на ажурна мрежа от нишки да се създаде своеобразна ограда, която е метафора на социалните взаимоотношения;
- Учениците да упражнят намеса в средата;
- Да се стимулират минувачите да тълкуват, вследствие визуалната провокация-плетеница в лилаво.
Материали: Лилави нишки, съобразени с колорита на природната среда и щадящи дърветата по време на монтажа.
Дата: 23.04.2025г., сряда
Час: 14-16ч.
Организатор: д-р Вяра Георгиева Гунева, старши учител по изобразително изкуство в МГ „Баба Тонка“- Русе